piątek, 19 lipca 2013

Wytrawne naleśniki

Co tam, że upał. Miałam ochotę na naleśniki z mięsem i sosem pomidorowym, tak dużą, że nic nie mogło mnie powstrzymać :) Dlatego nie narzekam na stanie przy patelni i nad parującym garem nadzienia, ponieważ ich smak ukoił moją potrzebę na to danie.

Naleśniki z sosem mięsnym


Składniki:

Na naleśniki:

  • 2 jajka
  • 11 czubatych łyżek mąki
  • mleko
  • chlust oleju/oliwy
  • woda gazowana
Mieszamy dokładnie jajka i mąkę, powoli dolewając mleko do uzyskania konsystencji gęstej śmietany. Dolewamy odrobinę wody gazowanej i chlust oleju. Smażymy na suchej patelni.

Na sos:

  • pół kilograma mielonego mięsa z indyka
  • puszka fasoli
  • pół puszki kukurydzy (zamiast osobno fasoli i kukurydzy można jak ja dodać miks obydwu w sosie pomidorowym)
  • sos pomidorowy
  • cebula
  • sól
  • bazylia
  • olej/oliwa
Cebulę drobno siekamy i szklimy na oleju. Dorzucamy mięso i dokładnie smażymy. Gdy jest usmażone dodajemy resztę składników, doprawiamy do smaku i dusimy ok 15 minut żeby się przegryzło.

Nakładamy nadzienie do naleśników i zajadamy. Ja podałam moje ze śmietaną, ale może to być wasz ulubiony sos, albo zupełnie zrezygnujcie z tego rodzaju dodatku :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)