sobota, 18 października 2014

Wegeburgery - tofu, szpinak i pieczarki

Czasami najbardziej niespodziewane połączenia mogą okazać się najsmaczniejsze.
Gdy po raz pierwszy zobaczyłam ten przepis od razu zaznaczyłam go w książce znaczkiem "do wykorzystania". Potem jednak zbierałam się ponad dwa lata, bo w sumie to nie przepadam za konsystencją tofu, a szpinak jest taki pyszny, że aż strach go zepsuć... Wiele powodów, wszystkie (jak się okazało) niesłuszne.

Zrobiłam te burgery, bo po pierwsze, miałam ochotę na jakiegokolwiek burgera. Po drugie miałam w lodówce kostkę marynowanego tofu kupionego pod wpływem impulsu.

Zaryzykowałam i ryzyko się opłaciło. Wyszły pyszne, mięciutkie i delikatne. Idealne z domowym ketchupem, kleksem majonezu i świeżymi, domowymi bułeczkami.

Wegeburgery



Składniki na 4 kotlety

  • kostka tofu marynowanego (350g)
  • 100g szpinaku świeżego
  • 100g pieczarek
  • kromka chleba żytniego
  • ząbek czosnku
  • sól, pieprz do smaku
Do podania:
  • bułki
  • majonez
  • ketchup
  • pomidor
  • ogórek kiszony
  • marynowana czerwona cebula*
Szpinak podduszamy w niewielkiej ilości wody. Pieczarki obieramy, pozbawiamy nóżek i kroimy w kostkę.
Gdy zmięknie dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i pokrojone pieczarki, dusimy całość, aż pieczarki się podduszą. Następnie dodajemy tofu pokrojone w kostkę, mieszamy całość i odstawiamy aż wystygnie.

Kromkę chleba podsuszamy w piekarniku, lub tosterze, a następnie rozdrabniamy. Dodajemy do reszty składników i całość blendujemy na gładką masę. Formujemy nasze burgery i smażymy na dobrze rozgrzanej patelni około 7 minut z każdej strony.

Podajemy w podgrzanej bułce - z sosami i dodatkami warzywnymi.
Smacznego!

*marynowana czerwona cebula to prosty, a zarazem efektowny dodatek. Wystarczy pokroić ją na plasterki i zalać sokiem z cytryny. Po 20 minutach straci kolor i stanie się delikatnie różowa, wtedy jest gotowa - dzięki marynowaniu traci ostry smak i staje się delikatna i pyszna, co sprawia, że ożywia danie nie dominując jego smaku.

1 komentarz:

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)