czwartek, 20 listopada 2014

Idzie zima - tyjemy?

Ha, oczywiście, że nie! Tylko jak uniknąć dodatkowych kilogramów? Jest zimno i ponuro, czekolada aż sama wpada w ręce...
Ja nigdy nie miałam nadwagi, ale nie oznacza to, że zawsze jestem zachwycona swoją figurą, bo często zdarzają mi się chwile zwątpienia. Stoję wtedy przed lustrem i płaczę ;)
Na szczęście opracowałam swój system odżywiania. Odkąd nie jem pszenicy wyglądam znacznie lepiej - czy to efekt odstawienia alergenu? Nie wiem. Na pewno efekt zrezygnowania z wielu pokarmów, które do tej pory jadałam - kupnych ciast i ciasteczek, pizzy, gotowych dań, zupek chińskich... Oj, zebrałoby się tego.
Jednak zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma tak łatwo.
Moim zdaniem dobrym pomysłem jest prześledzenie tego co jemy - najlepiej liczyć kalorie przez kilka dni.


Aby je policzyć musimy wszystko zapisywać - dzięki temu już zyskujemy obraz tego co jemy, a może wcześniej nie zwracaliśmy na to uwagi - uwierzcie mi, kiedy zaczynamy jeść ze świadomością, że trzeba to uwzględnić w bilansie jemy bardziej świadomie. Można przeżyć szok!

Kalkulator kalorii znajdziecie np. tutaj: http://www.iwoman.pl/zdrowie/diety/tabele-kaloryczne/owoce-i-przetwory.html

Oprócz tego, oczywiście możemy odkryć ile kalorii rzeczywiście pochłaniamy każdego dnia.
Ja, kiedy obliczam ile zjadłam, to zawsze obserwuję, że posiłki do południa mają niski bilans, a wieczorne nagle wszystko psują - stąd widzę, że serio muszę zapanować nad wieczornym obżarstwem.

Z drugiej strony, z tych kalkulatorów, dowiedziałam się, że bardzo często zjadam mniej niż teoretycznie trzeba, żeby trzymać wagę - a to faktycznie przekłada się na znaczny jej spadek w ostatnich miesiącach.

Myślę, że warto co jakiś czas dokonać takiej kontroli na sobie samym - po co potem zadręczać się od kwietnia, że znów będzie kiepsko w sezon bikini?

Oczywiście - zdrowe odżywianie to podstawa, ale nawet zdrowym można się przejadać i przyjmować za dużo kalorii - dlatego dobrym pomysłem jest przez kilka dni monitorować nasze odżywianie - jeśli jest w porządku, to cieszmy się, a jeśli coś jest nie tak - szybko spróbujmy to naprawić ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)