wtorek, 15 stycznia 2013

Co z tą dietą?

Myślę, że nie jestem jedyną osobą, która marzy o brzuchu jak z obrazka. Płaskim, jędrnym i... ZDROWYM.
Nie wierzę w to, że można dobrze schudnąć poprzez dietę ponieważ jeśli się katujemy i odmawiamy sobie wszystkiego to szybko stracimy zapał. Nawet jeśli mamy silną wolę i wytrzymamy to jeśli po miesiącu, dwóch, pół roku uznamy, że jest super to jeśli znów wrócimy do złych przyzwyczajeń... efekt jojo jak złoto mamy gwarantowany.
zdjęcie nie jest mojego autorstwa
Dlatego ja postanowiła zmienić mój sposób jedzenia na stałe. Nie oznacza to, że nagle przestanę dodawać przepisy na ciasta i zacznę Was zanudzać opisem wartości odżywczych marchewki, ponieważ strony związane z tym tematem powstają jedna po drugiej. Nie o to chodzi.
Piszę ten post w zasadzie licząc, że ktoś mi podpowie co jeszcze powinnam zrobić, żeby czuć się dobrze i lepiej wyglądać - łącznie z włosami i paznokciami.

to zdjęcie nie jest mojego autorstwa
Więc tak:
  • odstawiłam białe pieczywo
  • odstawiłam biały makaron na rzecz pełnoziarnistego
  • jem około 3 porcji warzyw i owoców (nie wiem jak tę 4 i 5 upchnąć w jadłospisie, i nie wiem poza tym jak określić co oznacza "porcja" - jakieś podpowiedzi?)
  • nie jem słodyczy - okazjonalnie troszkę ciasta - w końcu nie piekę ich, żeby się nimi torturować na odległość
  • piję dużo wody
  • nie piję piwa
  • jem tylko białe, chude mięso i ryby.
Jeśli ktoś zechciałby mi dopomóc w tej kwestii to będę rączki całować!

A na koniec tego postu, który niestety jest mało kulinarny moja opinia dla wszystkich walczących o lepsze ciało - nie chodzi o to aby wejść w rozmiar 34, żeby panny na ulicy miotały zazdrosne spojrzenia, ani żeby zwariować i nie schodzić z wagi.
Ja jem lepiej od dopiero dwóch tygodni a już czuję się lepiej, nie jestem bardzo śpiąca ponieważ nie mam gwałtownych spadków cukru, nie czuję się ciężko bo się nie przejadam.
Chodzi o to żeby czuć się dobrze i zdrowo jeść nie dla innych, ale dla siebie i swojego ciała, które odwdzięczy się za dobre traktowanie!
nie moje zdjęcie

zdjęcie znalezione w internecie

13 komentarzy:

  1. Ja też nie wierzę w diety. Sama zmieniłam swój sposób odżywiania(skutek to minus 11 kg na wadze) i staram się jeść zdrowo. Nie znoszę fast foodów,słonych przekąsek i napojów gazowanych. Jem baadzo duże ilości warzyw i owoców, które uwielbiam. Mogę ci także polecić stewię,która jest zamiennikiem cukru. No i oczywiście silna wola. Trzeba nauczyć się mówić nie, kiedy ktoś usilnie namawia na kawałek placka,batonik czy pizzę.
    Zapraszam do mnie, może znajdziesz coś ciekawego dla siebie i życzę powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odzew. Nad silną wolę pracuję, ale nieźle sobie radzę :) Zajrzę do Ciebie koniecznie:)

      Usuń
    2. Wystarczy motywacja, silna wola wtedy niepotrzebna;)
      A Ty sprawiasz wrażenie zmotywowanej:)

      Usuń
  2. Ogólne zasady zdrowego odżywiania ja bym ujęła tak:
    1. Jeść zgodnie z porą roku (czyli np. pomidory latem, a nie teraz; to samo surówki, które są ochładzające, a zimą należy się ogrzewać itd.)
    2. To, co rośnie w moim rejonie/kraju
    3. Pełnoziarniste i nierafinowane
    4. Jak najmniej przetworzone
    5. Wyeliminować cukier - słodzić stewią, ksylitolem, syropem z agawy, miodem

    Oczywiście nie chodzi o to, żeby się trzymać tych zasad w 100%, ale kierunek:)
    A słodycze można przygotować również wg tych zdrowych zasad, nie trzeba się ich wyzbywać z jadłospisu.
    Pozdrawiam:)

    Tutaj pozwolę sobie zamieścić szersze omówienie:
    http://zdrowa-kuchnia-sowy.blogspot.com/2012/03/zasady-zdrowego-odzywiania.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)postaram się to wziąć pod uwagę w tworzeniu moich jadłospisów :)

      Usuń
  3. Porcja to tyle, ile zmieści się w dłoni - kiedyś spotkałam się z taką prostą definicją :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziennie powinno się spożywać conajmniej 500g warzyw i 200-250g owoców.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za Wasze rady, bardzo mi pomogły :) Teraz będę wiedziała trochę lepiej co robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, jeśli masz problem z "wciśnięciem" porcji warzyw i owoców do jadłospisu to ratuj się sokami! Ja ze swojej strony gorąco polecam soki warzywne (szczególnie pomidorowe-mniam!!), ale jeśli ich nie lubisz to mogą być też np. marchewkowe, buraczane, owocowe z serii soków "jednodniowych" itd. Ja wychylam codziennie butelczynę 200 ml soku warzywnego (= 1 przepisowa porcja warzyw/owoców) i mam czyste sumienie :) Pozdrawiam! Dorota

      Usuń
  6. Na włosy i paznokcie polecam włączyć do jadłospisu płatki owsiane oraz kaszę (przede wszystkim jaglaną, a także gryczaną). Mięso i rybki najlepiej gotować na parze, albo piec w piekarniku- jest mnóstwo aromatycznych przypraw, którymi możesz je wcześniej obficie posypać. Tak jak napisała K.- porcja to tyle, ile mieści się w dłoni, bo takich rozmiarów jest nasz żołądek i tyle wystarczy, by go zapełnić.
    Trzymam za Ciebie kciuki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na płaski brzuch - brzuszki :) Polecam ćwiczenia Ewy Chodakowskiej :) Spróbuj też nie słodzić herbaty i kawy, wieczorem wypijaj filiżankę zielonej herbaty. Podobno na spalanie tkanki tłuszczowej dobrze działa herbata czerwona. No i na śniadanie proponuję posiłki pełne błonnika :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja odsyłam Cię do mojego artykułu na blogu. Poczytaj i może skorzystasz z moich porad: http://kuchniaszerokootwarta.blogspot.com/2012/06/chcesz-schudnac-to-prostsze-niz-myslisz.html

    A tu jeszcze jeden z przykładowym jadłospisem:
    http://kuchniaszerokootwarta.blogspot.com/2012/06/chcesz-schudnac-to-prostsze-niz.html

    Życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)