niedziela, 24 listopada 2013

Placek majonezowy

Naprawdę chciałabym nie narzekać, ale nie jest łatwo. Niestety jestem bardzo czuła na zmiany ciśnienia, niskie ciśnienie i smutną szarówkę za oknem. Najchętniej tylko bym spała i jadła (ale żeby ktoś mi to jedzenie zrobił i podał ;P).
Na szczęście jest jednak coś co mnie mocno motywuje do blogowego działania, ale na razie nic więcej nie powiem, bo nie chcę zapeszać :)
Dziś postanowiłam przetestować przepis, który zawsze mnie ciekawił i przerażał jednocześnie. Widziałam wiele przepisów na ciasto majonezowe, ale postanowiłam upiec najbardziej podstawową wersję i jeśli będzie smaczne testować kolejne przepisy.
Ciasto wyszło lekkie, puszyste i absolutnie nie da się w nim wyczuć majonezu. Myślę, że jeszcze nie raz sięgnę po ten lub podobny przepis :)

Placek majonezowy

 


Składniki:

  • pół szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki mąki ziemniaczanej
  • pół szklanki majonezu
  • 4 jajka
  • ¾ szklanki cukru
  • 1½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • olejek cytrynowy

Oddzielamy białka od żółtek.
Żółtka ucieramy z cukrem do białości. Stopniowo dodajemy majonez i mieszamy.
Łączymy obie mąki z proszkiem do pieczenia i stopniowo dosypujemy do masy jajeczno – majonezowej.
Na końcu dodajemy pianę ubitą z białek i odrobinę aromatu cytrynowego.
Pieczemy ok 50 minut w piecu nagrzanym do 180 stopni.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)