czwartek, 20 marca 2014

Pyszne śniadanie - jajko w koszulce i tosty

Nie ma w tym może większej filozofii, ale mi czasami brakuje pomysłu na śniadanie. Dlatego, gdy już mam natchnienie, to uważam, że warto się podzielić inspiracją :)

Jajko w koszulce i tosty


Składniki - dla jednej osoby:

  • jajko (od szczęśliwej kurki)
  • dwie kromki chleba żytniego
  • plaster sera żółtego
  • 20g łososia wędzonego
  • masło
  • łyżka octu
  • sól, pieprz
  • ogórek i inne warzywka na kanapki
W niedużym, ale szerokim garnku gotujemy wodę. Gdy się zagotuje dodajemy łyżkę octu i mocno mieszamy, aby utworzył się "wir". W tenże wir wbijamy nasze jajko, delikatnie formujemy kształt łyżką ("nagarniamy" je na żółtko). Gotujemy 3 minuty - po tym czasie białko już powinno być ugotowane, a żółtko nadal płynne.
W tosterze opiekamy kromki chleba, smarujemy je masłem i układamy dodatki.
Jajko doprawiamy solą i pieprzem i zajadamy.

Smacznego!


4 komentarze:

  1. Od jakiegoś czasu już czaję się na jajka w koszulce;) Czy nie mają posmaku octu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy robiłam je pierwszy raz też mnie ten ocet przerażał :) Ale nie, w ogóle go nie czuć w smaku - tylko aromat w kuchni trochę zostaje :)

      Usuń
  2. Nigdy nie robiłam takich jajek a ilekroć je widzę, wyglądają cudownie! Zrób mi. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie, ale chyba mamy do siebie za daleko... :(

      Usuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)