środa, 13 lutego 2013

Ciasto na urodziny Mamy

Nie jestem mistrzynią wypieków (chociaż planuję zostać :D ) dlatego zdecydowałam się upiec dla mojej Mamy ciasto, które nie mogło się nie udać. Ogólnie z tortami mam pewien podstawowy kłopot - czym przełożyć? Nie lubię bitej śmietany, a serek mascarpone dopiero co był gościem na moim stole w formie tego deseru - klik! i z tego powodu skusiłam się na krem maślany, oraz aby nie przesłodzić - dżem mirabelkowy maminej roboty.

Tak czy siak bardzo się ucieszę jeśli jakiś miły gość napisze mi w komentarzu czym przekłada swoje ciasta, torty i ciasteczka. Proooooszę...! :)

Szybki tort dla Mamy

Potrzebujemy:

  • biszkoptu takiego, o: klik!
  • 0,5 kostki masła
  • cukru pudru
  • niezbyt słodkiego dżemu
  • tabliczki białej czekolady i odrobiny mleka lub śmietanki
Biszkopt delikatnie przekrawamy na dwie części. Miękkie masło ubijemy na puszystą masę z cukrem pudrem, który dosypujemy do smaku.
Jeden blat smarujemy kremem maślanym, i przykrywamy drugim, który posmarowaliśmy dżemem.
Czekoladę rozpuszczamy dodając odrobinę mleka lub śmietanki - do pożądanej konsystencji. Polewamy ciasto, posypujemy wiórkami czekolady.

Mniam!


P.S. Zaliczyłam wszystkie egzaminy w sesji! Hurra!

P.P.S. Ciasto robi się tak szybko, że błędem byłoby nie dodać go do tej akcji:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)