niedziela, 26 maja 2013

Zapiekanka "co się nawinie"

Dzisiaj upiekłam pyszne drożdżówy z rabarbarem, ale na nie jeszcze chwilę musicie poczekać, ponieważ za bardzo atakuję drożdżami ostatnio.
Dlatego postanowiłam Wam zaprezentować w ramach przerywnika danie obiadowe, którego wykonanie zajmuje nie więcej niż pół godziny, a efekt smakowy jest bardzo dobry:) Ja wykorzystałam składniki, które akurat miałam pod ręką, stąd nazwa, wiadomo. Ale myślę o powtórce - tym razem celowej :)

Zapiekanka ze schabem i cukinią


Potrzebujemy (na 3-4 porcje)

  •  6 plastrów schabu
  •  2 małych cukinii
  •  kilku suszonych pomidorów
  •  1/3 opakowania śmietanki
  •  1/3 opakowania sera pleśniowego - u mnie turkusowy
  •  tartego sera
  •  makaronu - u mnie ulubione małe kokardki pełnoziarniste
  • oliwy
  • soli i pieprzu
Nastawiamy wodę na makaron. W tym czasie kroimy schab w kostkę, cukinię w półplasterki, ser w kawałeczki i pomidory w kostkę. Wrzucamy do wrzącej wody makaron :P Schab doprawiamy solą i pieprzem, smażymy na złoto i dodajemy na patelnię cukinię, znów doprawiamy do smaku. Smażymy, aż zacznie mięknąć - ale nie za mocno.
Do brytfanki przekładamy prawie ugotowany makaron (musi być mocno al dente) i schab z cukinią. Dodajemy pomidory, ser pleśniowy i śmietankę - mieszamy. Posypujemy wierzch tartym serem i zapiekamy całość ok 20 minut w 180 stopniach, aż ser się rozpuści.
Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)