czwartek, 27 lutego 2014

Ciastka a'la beziki/makaroniki orzechowe

  Nie pamiętam nawet skąd się wzięły, ale miałam w zamrażarce białka jaj, które zostały po jakimś wypieku. Uznałam, że najwyższy czas się ich pozbyć, a akurat miałam też mielone orzechy laskowe.
Wcześniej piekłam takie ciastka z dodatkiem migdałów i były bardzo smaczne, więc postanowiłam upiec laskową wersję.
Proporcje wymyśliłam sama, bo nie miałam dostępu do Internetu, ale to nie problem, bo wyszły idealne!
Polecam wszystkim, którzy mają ochotę na coś słodkiego, lekkiego i niewymagającego dużego nakładu pracy i długiego zmywania.
Wystarczą trzy składniki, jedna miska, mikser do ubijania piany i blaszka wyłożona papierem.
Co więcej nawet najbardziej początkujący cukiernik sobie z nimi poradzi!
A na dodatek są pyszne, lekko ciągnące i mają chrupiącą skorupkę... Mmm...
Naprawdę jeszcze kogoś muszę namawiać? ;)

„Beziki” orzechowe


Składniki:

  • 3 białka
  • 200g mielonych orzechów laskowych
  • 150g cukru

Białka ubijamy na sztywną pianę pod koniec stopniowo dodając cukier.
Dodajemy orzechy i delikatnie mieszamy.

Wilgotnymi rękami formujemy beziki i układamy je na blasze wyłożonej papierem.
Pieczemy w piecu nagrzanym do 160 stopni przez ok 35 minut.

Czas pieczenia zależy od rozmiaru bezików. Warto co jakiś czas sprawdzić czy mają sztywną skorupkę, bo wtedy są gotowe.

Smacznego!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)