sobota, 5 kwietnia 2014

Pasztet z soczewicy - wegański i bezglutenowy

Ostatnio postanowiłam w końcu zrobić coś, do czego długo się zbierałam. Mianowicie pasztet bez mięsa.
W końcu znalazłam fajny przepis i postanowiłam nareszcie upiec sobie wegetariański pasztet :)
Przepis znalazłam na blogu Jadłonomia i od razu przypadł mi do gustu - zwłaszcza, że wszystkie składniki miałam pod ręką :)
Myślę, że świetnie sprawdzi się na Wielkanocnym stole zamiast tego z wielu mięs. Jest łatwiejszy i szybszy w wykonaniu, a smakiem w niczym mu nie ustępuje.

Pasztet wegański


Składniki:

  • dwie szklanki ugotowanej zielonej soczewicy
  • szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • śliwki suszone
  •  cebula
  • gałka muszkatołowa, sól, pieprz, słodka papryka
  • oliwa
Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na oliwie - ma się zeszklić, ale nie zrumienić.
Soczewicę, kaszę i podsmażoną cebulę blendujemy na gładką masę. Dopawiamy solą, pieprzem, gałką i słodką papryką.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Wykładamy połowę masy, a na niej układamy rządek ze śliwek suszonych. Na wierzch wykładamy resztę masy, wyrównujemy.
Wstawiamy do pieca nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 45 minut.
Pozostawiamy w blaszce na noc do wystygnięcia.

Smakuje pysznie, zwłaszcza na żytnim chlebie na zakwasie i gdy posmarujemy plaster pasztetu chrzanem. Pycha!

UWAGA: Nie przejmujcie się jeśli tuż po wyjęciu z pieca pasztet będzie się wydawał mało zbity. Gdy wystygnie stanie się sztywny - jak ten mięsny.


Wielkanocne Smaki - edycja IV Lekka Wielkanoc Wielkanoc bez glutenu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)