czwartek, 24 kwietnia 2014

Orkiszowe naleśniki z kurczakiem i warzywami

Wczoraj zamarzyły mi się naleśniki na śniadanie... Od razu wzięłam się za smażenie, bo dziś rano na pewno by mi się odechciało - lubię śniadania "na już" i tyle ;)
Pozostałe po śniadaniu naleśniki tez oczywiście trzeba zjeść, więc postanowiłam przygotować prosty farsz ze składników, które akurat miałam w domu i oto efekt:

Naleśniki obiadowe


Składniki:


Na naleśniki (mi wyszło 8, ale na obiad były 4 - po 2 na osobę):
  • 2 jajka - lub jedno wieeelkie (wiejskie L)
  • 12 łyżek mąki (6 orkiszowej białej i 6 orkiszowej razowej)
  • 2 łyżki oliwy
  • około szklanki mleka
  • szczypta soli
Mieszamy jajko i mąkę. Stopniowo dodajemy mleko aż uzyskamy odpowiednią konsystencję - przypominającą śmietanę. Dodajemy sól i oliwę, mieszamy i smażymy na gorącej patelni, już nie dodając tłuszczu.

Na farsz:
  • pojedyncza pierś kurczaka, usmażona, przyprawiona jak lubimy
  • mieszanka warzyw (ja miałam mrożonkę: groszek, marchewka, fasolka szparagowa, brukselki, por)
  • odrobina sera żółtego
 Warzywa gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Mieszamy z kurczakiem.
Wykładamy trochę farszu na każdy naleśnik i posypujemy farsz serem żółtym. Składamy naleśniki na pół i obsmażamy na suchej patelni pod przykryciem, do podgrzania i rozpuszczenia sera (około 5 minut).

Podajemy z sałatką i ewentualnie ketchupem.

Smacznego!



2 komentarze:

  1. Ale mi się marzy takie śniadanko. :) Sama jak smażę naleśniki to od razu z litra mleka, by mieć potem na zapas. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie zawsze zostawało i się marnowały, dlatego usmażyłam ich tym razem mało - za mało jak się okazuje... Ale niebawem powtórka!

      Usuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)