piątek, 18 kwietnia 2014

Mazurek z masą a'la biała czekolada

Na chwilę przerywam szalone przygotowania, aby podzielić się z Wami przepisem na mazurka.
Przede mną jeszcze tarcie chrzanu (już się boję), pieczenie pasztetu (i mielenie mięsa ;(), pieczenie schabu, sałatka... Większość rzeczy zostało na jutro, a ja już jestem padnięta ;)
Mazurka przed chwilą skończyłam, ale wiem, że mogę Wam z czystym sumieniem podać przepis, bo ciasto jest sprawdzone i to "pewniak" ;)

Mazurek z masą z mleka w proszku

Składniki na ciasto:


  • 1i 3/4 szklanki mąki orkiszowej białej + ewentualnie do podsypania
  • 1/2 szklanki cukru
  • 170g masła
  • 2 żółtka

Na masę:

  • 140g mleka w proszku
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 100g masła
  • woda
  • odrobina aromatu (u mnie migdałowy)
Masło ucieramy z żółtkami. Dodajemy mąkę i cukier, mieszamy i szybko zagniatamy ciasto. Przekładamy do wyłożonej papierem blaszki i pieczemy około 20 minut w 180 stopniach - do zrumienienia.

Masło rozpuszczamy i studzimy. Do cukru dodajemy trochę wody, aby utworzył się lukier o konsystencji gęstej śmietany.
Do mleka dodajemy lukier, masło i aromat. Mieszamy aż powstanie masa o konsystencji - znów - gęstej śmietany. Przekładamy masę na przestudzone ciasto. Dekorujemy bakaliami.

Smacznego!


Wielkanocne Smaki - edycja IV

3 komentarze:

  1. O jaa, wygląda naprawdę pięknie! :) Moje się przy Twoim chowają! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie chowają, nie chowają, bo są śliczne :)

      Usuń
  2. fajny pomysł na masę z mleka w proszku:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)