piątek, 9 listopada 2012

Pyszny makaron w 15 minut

Jak każdy wie wszystkim zdarzają się lepsze i gorsze dni. Dziś mój dzień nie jest zbyt dobry, jestem przeziębiona i nie mam na nic siły i ochoty. Zmotywowałam się jednak, bo coś jeść trzeba i z zawartości lodówki i szafek wydobyłam jedyne produkty, które moim zdaniem nadawały się do stworzenia dania obiadowego i tak powstało...

 Spaghetti alla puttanesca

(oczywiście w nieco zmienionej wersji)
  

Potrzebujemy:

  • pomidorów - ja miałam kartonik z pomidorami krojonymi (ok 400g)
  • oliwek zielonych - na moją ilość pomidorów użyłam około 15 oliwek
  • odrobiny chilli w proszku
  • małej cebuli
  • ząbka lub dwóch czosnku
  • bazylii
  • oregano
  • soli i pieprzu
  • ewentualnie jeśli pomidory są kwaśne to odrobiny cukru
  • parmezanu do posypania

Cebulę drobno kroimy i obsmażamy razem z ząbkiem czosnku w całości. Gdy czosnek się zarumieni wyrzucamy go i wlewamy pomidory. Dodajemy oliwki pokrojone w plasterki i przyprawy.
Gotujemy ok 15 minut aż sos nieco się zredukuje.

Podajemy z makaronem spaghetti, posypane parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)