niedziela, 31 sierpnia 2014

Klopsy z duszonymi warzywami

To proste danie wymyśliłam ostatnio przez przypadek. Wiedziałam, że mam ochotę na mięso, najlepiej mielone, warzywa i brązowy ryż.
Warzywa kupiłam te, które wpadły mi w oko - marchewki i cukinię. Oprócz tego brokuł, ale jako dodatek do obiadu. No i mielone mięso z indyka - delikatne, niesolone, świeżo mielone w moim ulubionym sklepie z drobiem. Wyszło lekko i smacznie!

Klopsiki z marchewką i cukinią


Składniki:

  • pół kilo mięsa mielonego z indyka
  • 4 małe marchewki
  • cebula
  • cukinia
  • sól, pieprz, słodka papryka, pieprz ziołowy, koperek
  • trochę wody
  • oliwa do smażenia
Mięso doprawiamy - ja dodałam to co w składnikach: koperek, sól, pieprz ziołowy i słodką paprykę. Mieszamy i formujemy klopsy.
Rozgrzewamy oliwę na sporej patelni i szklimy cebulę posiekaną w kostkę. Dorzucamy  i obsmażamy klopsy (ze wszystkich stron).
Marchewkę kroimy w cieniutkie plasterki, najlepiej na tarce (większość 4 - bocznych ma takie ostrze), dorzucamy do  mięsa z cebulą. Cukinię kroimy w kostkę i też wrzucamy na patelnię. Dolewamy trochę wody (na dno), solimy lekko warzywa po wierzchu i dusimy całość pod przykryciem do miękkości marchewek - jakieś 15-20 minut.
Podajemy w ryżem i surówką/sałatką/brokułem...
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)