poniedziałek, 30 września 2013

Sałatka gyros

Dłuższa przerwa w blogowaniu wniknęła z faktu, że starałam się wykorzystać jak najciekawiej ostatni tydzień wakacji... Jutro zaczynam kolejny rok na studiach, ale nie smucę się z tego powodu, bo zaczęłam się już trochę nudzić w domu :)
Najbardziej przeraża mnie pobudka o 5:15, ponieważ przez ostatnie tygodnie wstawałam kiedy chciałam, ale czas wrócić na ziemię.
Dziś pokażę Wam moją i mojego Narzeczonego ulubioną sałatkę. Świetnie sprawdzi się zarówno jako lunch do pracy/szkoły, jak i jako kolacja lub nawet lekki obiad. Nie jest niestety zbyt dietetyczna, bo zawiera sporo majonezu, ale czasem można sobie pozwolić na małe szaleństwo :)

Wybaczcie niezbyt śliczne zdjęcie, ale moja komórka ma słaby aparat, a robiłam sałatkę poza domem, razem z Narzeczonym :)

Sałatka gyros



Potrzebujesz:

  • podwójnej piersi z kurczaka
  • przyprawy gyros
  • soli
  • kapusty pekińskiej
  • cebuli
  • puszki kukurydzy
  • 3 ogórków kiszonych
  • majonezu
  • ketchupu
Pierś kurczaka kroimy w niedużą kostkę, przyprawiamy solą i przyprawą gyros. Smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu.
Kapustę pekińską kroimy na paseczki, cebulę i ogórki w kostkę. Wrzucamy do miski i dodajemy osączoną z zalewy kukurydzę. Dodajemy kurczaka i majonez, oraz ketchup (do smaku). Mieszamy i podajemy np. z grzankami takimi jak na zdjęciu (bułkę kroimy na plastry, delikatnie smarujemy masłem i posypujemy granulowanym czosnkiem, lub po prostu nacieramy świeżym ząbkiem).
 Jeśli chcecie podać tę sałatkę bardziej efektownie to weźcie przeźroczystą miskę i układajcie warstwami. Najpierw cebula, potem kurczak, ogórki, potem kukurydza. Na to warstwa ketchupu i  warstwa majonezu, a na sam wierzch kapusta pekińska. :)

Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)