poniedziałek, 24 czerwca 2013

Roladki cukiniowe

Uff... jeszcze tylko jeden egzamin i wolne - oby do Października, a nie Września :P Wczoraj zmęczona nauką postanowiłam skupić się na czymś innym dlatego postarałam się, żeby oprócz prostego szaszłyka na talerzu pojawiło się coś ciekawego, nietuzinkowego, nowego. Przepis zaczerpnęłam na najnowszego numeru "Mojego Gotowania", lekko zmodyfikowałam i wyszło super! Ostrzegam: To nie jest potrawa dla niecierpliwych, zwłaszcza jeśli kupicie malutkie cukinie jak ja to uczyniłam. Przygotowanie zajmuje ok. 60minut - 30 na nadzienie+kręcenie roladek i 25-30 zapiekanie. Myślę, że przy dużych cukiniach kręcenie zajmie mniej czasu, ale nawet jeśli nie, to uwierzcie - warto.


Roladki cukiniowe


Potrzebne Ci będą (na 3 porcje):

  • 2 małe cukinie - nie te maluteńkie, takie pośrednie :)
  • serek - ja miałam Arla Pesto i Rukola
  • 5 oliwek czarnych odsączonych z zalewy
  • 3 duże suszone pomidory odsączone z oliwy
  • żółtko
  • rozmaryn
Serek mieszamy z żółtkiem, solą i rozdrobnionymi oliwkami i pomidorami.
Cukinię kroimy obieraczką do warzyw na chudziutkie plasterki.
Każdy plasterek smarujemy cienką warstwą masy serkowej, zwijamy w rulon i układamy pionowo w naczyniu do zapiekania, dość ciasno. Posypujemy po wierzchu rozmarynem i zapiekamy ok 25 minut w 200 stopniach.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :) Anonimowych proszę o podpis :)